חדשות היום

צמאה

כל החדשות על "צמאה"

מה אנחנו יודעים על צמאה

צמאה הוא פרויקט מוזיקלי של ניגוני חב"ד המבוצעים על ידי אמנים ישראלים בעיבודים עכשוויים, שבמסגרתו יצאו לאור שישה אלבומים מוזיקליים וכמה סינגלים. ביצועי הניגונים בדרך כלל הם בהגייה ישראלית ובגרסאות כיסוי. חלק קטן מהם הוא בהגייה אשכנזית וללא גרסאות כיסוי.

האלבום הראשון יצא בשנת 2015, והאלבום האחרון יצא לאור ב-2021. ב-2022 יצא לאור סינגל אחד מתוך אלבום עתידי, שביעי במספר. השם צמאה הוא על שם שני השירים צמאה לך נפשי של הרבי מלובביץ' שבוצעו באלבום הראשון של הפרויקט. מטרת הפרויקט היא להנגיש ולהפיץ את ניגוני חב"ד בקרב קהל יהודי שאינו בהכרח דתי או חסידי.

המפיק המוזיקלי של הפרויקט הוא הקונטרבסיסט והמעבד נאור כרמי. האלבומים יוצאים ביוזמת ארגון תורת חב"ד לבני הישיבות ומנהלו הרב משה שילת, בחברת התקליטים NMC והגיעו למעמד של אלבומי זהב ופלטינה. באלבומים השתתפו יוצרים וזמרים ישראלים מוכרים, דתיים וחילונים, ביניהם אברהם פריד, אביתר בנאי, ברי סחרוף, שי צברי, ישי ריבו, שולי רנד, אריאל זילבר, רמי קלינשטיין, אהוד בנאי, עמיר בניון, דוד ד'אור, יונתן רזאל, קובי אפללו, קובי אוז, שלמה גרוניך ואחרים.

כחלק מאירועי י"ט בכסלו הנערכים בבנייני האומה, מתקיימים מדי שנה מאז 2014 מופעי "צמאה" בהם מופיעים אמנים שהשתתפו באלבום.

בניסן תשפ"ב השיקו צמאה את פודקאסט שנקרא "הללו" בו בכל פרק מובא סיפור אחר של הניגון מתוך ניגוני צמאה, הדמויות שמאחוריו והתוכן שמסתתר מאחוריו.

עד כמה פופולרי חיפוש : "צמאה" בישראל

2,000+ (חיפושים)
מָקוֹר

תאור הנושא על ידי ויקיפדיהכותרות וחדשות על ידי חדשות גוגלגרף טרנדים על ידי גוגל טרנדס

כתבות קשורות

כתיבת תגובה

Back to top button