חדשות היום

כותרות היום:  אלכסיי נבלני

נבלני

כל החדשות על "אלכסיי נבלני"

מה אנחנו יודעים על אלכסיי נבלני

אלכסיי אנטולייביץ' נַבָלְנִי (ברוסית: Алексей Анатольевич Навальный;‏ 4 ביוני 1976 – 16 בפברואר 2024) היה עורך דין רוסי ופעיל פוליטי. ממובילי המחאה האופוזיציונית ברוסיה. נכלא ומת ב־16 בפברואר 2024 בכלא הרוסי והוא בן 47. שירות בתי הסוהר ברוסיה הודיע כי נבלני מת לאחר שחש ברע במהלך הליכה בכלא שבו הוחזק, התעלף, ומותו נקבע מיד לאחר מכן.

נבלני ניהל בלוג שמתמקד בחשיפת שחיתויות בממשל הרוסי ונחשב לאחד הבלוגרים הפופולריים ברוסיה, בעיקר בהקשר המאבק בשחיתות במסדרונות השלטון. מאז 2009 החל להתפרסם כמתנגד חריף לולדימיר פוטין. בשנת 2012 כינה אותו ה"וול סטריט ג'ורנל" "האיש שוולדימיר פוטין מפחד ממנו ביותר". נבלני מגדיר עצמו כ"דמוקרט לאומני". הוא עמד בראש מפלגת "רוסיה של העתיד" (תנועת "ברית העמים" ומפלגת התהליך לשעבר) וחבר מועצת התיאום של האופוזיציה הרוסית. בספטמבר 2013 התמודד בבחירות לראשות העיר מוסקבה וזכה לתמיכתה של מפלגת החופש העממי, אך סיים במקום השני עם 27% אחוזי תמיכה. אחד הארגונים הידועים שעמד בראשו היה "הקרן למאבק בשחיתות", ארגון חברתי שפעיליו ערכו חקירות נגד פקידי ממשל בכוונה לחשוף שחיתות והייתה פעילה רשמית בשנים 2011–2020.

באוגוסט 2020 אושפז בבית חולים באומסק לאחר שהראה סימני הרעלה חריפים בטיסתו מטומסק למוסקבה. הוא הורדם והוטס בהמשך לטיפול בהול בברלין. ב־7 בספטמבר 2020 הוצא נבלני מתרדמת בעקבות שיפור במצבו, ותוך כדי החלמתו פורסם כי הוא הורעל בגז עצבים מסוג נוביצ'וק. בינואר 2021 נעצר במוסקבה עם נחיתתו בנמל התעופה הבינלאומי שרמטייבו בהקשר התיק שהתנהל נגדו בעניינה של חברת איב רושה. הוא היה כלוא זמנית בכלא מטרוסקאיה טישינה, ולאחר שבפברואר 2021 נשלח ל־3.5 שנות מאסר, הועבר לשאת את עונשו במושבת העונשין מספר 2 במחוז ולדימיר. במרץ 2022 נידון לתשע שנות מאסר נוספות. בדצמבר 2023 הוא נעלם לשבועיים, ובסוף הגיע לכלא בימאלו־ננץ.

עד כמה פופולרי חיפוש : "אלכסיי נבלני" בישראל

2,000+ (חיפושים)
מָקוֹר

תאור הנושא על ידי ויקיפדיהכותרות וחדשות על ידי חדשות גוגלגרף טרנדים על ידי גוגל טרנדס

כתבות קשורות

כתיבת תגובה

Check Also
Close
Back to top button