חדשות היום

עדכון: המעניש

כל החדשות על "המעניש"

מה אנחנו יודעים על המעניש

המעניש (באנגלית: The Punisher) היא דמות בדיונית של אנטי-גיבור, המופיע בחוברות הקומיקס ביקום מארוול קומיקס. הדמות הופיעה לראשונה בחוברת Amazing Spider-Man #129 מפברואר 1974, ונוצרה על ידי הכותב ג'רי קונוויי והמאיירים רוס אנדרו וג'ון רומיטה האב.

המעניש הוא מעין אלטר אגו שאימץ פרנק קאסל, איש צבא מנוסה אשר בני משפחתו נרצחים בידי מאפיונר לאחר שהיו עדים לרצח כנופיה. קאסל נלחם מלחמת חורמה של איש אחד נגד המאפיה וכלל הפושעים תוך שימוש במגוון רחב של כלי נשק ונקיטת אלימות ואף ביצוע עבירות בעצמו, כגון חטיפה, סחיטה ועינויים. בהיותו איש צבא ותיק, קאסל מיומן באמנויות לחימה, התחמקות והטעיה וקרב פנים אל פנים.

טבעה האלים של הדמות, לפיו אין כל פסול בחיסול אויביו, הפכה אותו לדמות ייחודית בז'אנר גיבורי העל. ייחודיות זו סחפה אחריה גל של גיבורים שליליים בשנות השמונים. סדרת חוברות הקומיקס עובדו שלוש פעמים לסרטי קולנוע - האחד ב-1989 בכיכובו של דולף לונדגרן, השני ב-2004 בכיכובו של תומאס ג'יין, והשלישי ב-2008 בכיכובו של ריי סטיבנסון. סרט מעריצים בשם "המעניש: הכביסה המלוכלכת" בכיכובם של תומאס ג'יין ורון פרלמן הופיע בכנס קומיק-קון 2012. את דמותו בעונה השנייה של סדרת-הטלוויזיה "דרדוויל" מגלם השחקן ג'ון ברנטל, ששב לגלם אותו בסדרה המבוססת על הדמות.

דמותו של המעניש מדורגת במקום ה-27 ברשימת 100 גיבורי-העל הגדולים, לפי אתר IGN במקום ה-19 ברשימת 50 דמויות הקומיקס הגדולות של כל הזמנים לפי מגזין אמפייר ובמקום ה-39 ברשימת 200 דמויות הקומיקס הגדולות של כל הזמנים לפי מגזין ויזארד. הרצות המעניש של גארת' אניס דורגו במקום ה-15 ברשימת 25 הרצות הקומיקס הטובות ביותר לפי אתר IGN.

עד כמה פופולרי חיפוש : "המעניש" בישראל

2,000+ (חיפושים)
מָקוֹר

תאור הנושא על ידי ויקיפדיהכותרות וחדשות על ידי חדשות גוגלגרף טרנדים על ידי גוגל טרנדס

כתבות קשורות

כתיבת תגובה

Back to top button