חדשות היום

כל החדשות על ביונסה

כל החדשות על "ביונסה"

מה אנחנו יודעים על ביונסה

ביונסה ג'יזל נואלס-קרטר (באנגלית: Beyoncé Giselle Knowles-Carter?‏,‏ IPA:‏ /biːˈjɒnseɪ/; נולדה ב-4 בספטמבר 1981), הידועה בשמה הפרטי ביונסה, היא זמרת, כותבת, מפיקה מוזיקלית ושחקנית אמריקאית.

ביונסה החלה את קריירת השירה שלה בתחרויות זמר שונות לנוער. בשלהי שנות ה-90 של המאה ה-20, בעקבות ייסודה של להקת דסטיניז צ'יילד – אחת מלהקות הבנות המצליחות ביותר – זכתה הזמרת להכרה בין־לאומית. בשנים 2002–2003 הפסיקה הלהקה ליצור חומרים חדשים, על מנת לאפשר לכל אחת מחברותיה לפתח קריירת סולו נפרדת. בתקופה זו פורסם אלבום הסולו הראשון של ביונסה, Dangerously in Love. שני סינגלים מתוכו, "Crazy in Love" ו-"Baby Boy", הגיעו לפסגת הבילבורד הוט 100. לאחר התפרקותה הרשמית של הלהקה ב-2006 הוציאה ביונסה לאור את אלבומה השני, B'Day. בין הסינגלים שנכללו באלבום נמנים "Irreplaceable", שהגיע למקום הראשון בבילבורד הוט 100, ו-"Beautiful Liar", דואט בהשתתפות הזמרת הקולומביאנית שאקירה. ביונסה הופיעה כשחקנית במספר סרטי קולנוע, ביניהם "הפנתר הוורוד", "נערות החלומות" ו"מלך האריות". נישואיה לג'יי-זי וגילום דמותה של אטה ג'יימס ב-Cadillac Records השפיעו רבות על כתיבתו והפקתו של האלבום I Am... Sasha Fierce, שזכה בשישה פרסי גראמי ב-2010. "If I Were a Boy" הפך לגיי אייקון מייד עם פרסומו, זאת בשל זיקתו לזהות הטרנסג'נדרית.

בשנת 2010 הפסיק אביה, מתיו נואלס, לנהל את הקריירה המוזיקלית שלה. בשנה לאחר מכן הוציאה את אלבומה הרביעי, 4. בשנים 2013 ו-2016 פורסמו Beyoncé ו-Lemonade בהתאמה. האחרון שבהם היה האלבום הנמכר ביותר בשנת 2016, ואף היה ליצירה המוערכת ביותר בקריירה שלה בעיני מעריציה ומבקרי המוזיקה. חלקם טענו שהצלחתו נעוצה בנושאים בהם בחרה ביונסה להתמקד, וומניזם ובגידה. בשנת 2018 יצא לאור Everything Is Love, האלבום הראשון של שלה ושל בעלה כצמד "דה קרטרס". כאמנית משנה הגיעה ביונסה למקום הראשון בבילבורד הוט 100 עם הרמיקסים של "Perfect" (אד שירן, 2017) ו-"Savage" (מייגן די סטליון, 2020). בשנת 2022 זכתה לשבחים מפי מבקרי המוזיקה לאחר פרסומו של Renaissance – יצירה מוזיקלית בהשראת הדיסקו וההאוס.

ביונסה נמנית בין שיאני המכירות של מוזיקאים בעולם. תקליטיה נמכרו בכ-160 מיליון עותקים ברחבי העולם. היא אמנית הסולו הראשונה שכל שבעת אלבומיה הגיעו למקום הראשון במצעד הבילבורד 200 מייד עם יציאתם לאור. הצלחתה במהלך העשור הראשון של המאה ה-21 הפכה אותה לאמנית המעוטרת ביותר בתוארי פלטינה וזהב מאיגוד תעשיית ההקלטות האמריקאי (RIAA).‏ במהלך הקריירה שלה זכתה ב-32 פרסי גראמי, 26 מפרסי הווידאו קליפים של MTV (כולל הפרס על שם מייקל ג'קסון אותו קיבלה ב-2014), 24 פרסי NAACP Image,‏ 31 פרסי BET ו-18 עיטורים מטקסי סאול טריין מיוזיק. בשנת 2014 הכתיר מגזין הבילבורד את ביונסה כמוזיקאית האפרו-אמריקאית המכניסה ביותר בכל הזמנים. בשנת 2020 נכללה ברשימת "100 הנשים שהגדירו את המאה הנוכחית" של טיים.

עד כמה פופולרי חיפוש : "ביונסה" בישראל

2,000+ (חיפושים)
מָקוֹר

תאור הנושא על ידי ויקיפדיהכותרות וחדשות על ידי חדשות גוגלגרף טרנדים על ידי גוגל טרנדס

כתבות קשורות

כתיבת תגובה

Back to top button