חדשות היום

אריאנה גרנדה – רץ ברשת

כל החדשות על "אריאנה גרנדה"

מה אנחנו יודעים על אריאנה גרנדה

אריאנה גרנדה-בוטרה (באנגלית: Ariana Grande-Butera; נולדה ב-26 ביוני 1993) היא זמרת, פזמונאית ושחקנית אמריקאית.

גרנדה נחשבת לאייקון פופ ואופנה ולאחת מהאמנים הפופולריים והמשפיעים ביותר של העשור השני והשלישי של המאה ה-21. זוכה לשבחי הביקורות כאחת מהווקאליות הגדולות של דורה בזכות מנעד קולה הרחב שמגיע ל-4 אוקטבות, בנוסף לכך זכתה גרנדה במספר פרסים רב, בהם שלושה פרסי המוזיקה האמריקאית, תשעה פרסי VMA, שלושה פרסי EMA, שני פרסי גראמי ו-35 שיאי גינס, ב-2018 בחר ה"בילבורד" בגרנדה כאשת השנה של המגזין והכריז עליה כזמרת המצליחה ביותר אשר פרצה באותו עשור והזמרת ה-78 המצליחה ביותר של כל הזמנים (מקום 18 מבין הזמרות) ב-2023 בחר בה מגזין "Rolling Stone" ברשימתם של הזמרות הגדולות ביותר של כל הזמנים.

הופיעה לראשונה ב-2008, כאשר שיחקה במחזמר "13" שהוצג בברודוויי. החלה להתפרסם ב-2010 כאשר שיחקה בסדרת הנוער המצליחה "ויקטוריוס". לאחר מכן קיבלה תפקיד ראשי בסדרת הבת שלה ושל "iCarly", "סאם וקאט". שלוש הסדרות שודרו בערוץ ניקלודיאון.

בשנת 2013 פרצה מוזיקלית עם אלבום הבכורה שלה, Yours Truly, האלבום בסגנון רטרו-פופ וR&B הגיע למקום הראשון במצעד האלבומים האמריקאי בילבורד 200; הסינגל "The Way", נכנס לעשרת הגדולים במצעד הפזמונים האמריקאי בילבורד הוט 100 והאלבום זכה לשבחי המבקרים, אלבום האולפן השני שלה, My Everything, שיצא ב-2014, העפיל אף הוא למקום הראשון במצעד האלבומים האמריקאי וארבעה סינגלים ממנו נכנסו לעשירייה הפותחת בבילבורד הוט 100, יותר מכל אמן אחר באותה שנה.גרנדה המשיכה עם סגנון הפופ-R&B באלבומה השלישי, Dangerous Woman; שיצא ב-2016 וחיזק את הצלחתה הביקורתית והמסחרית.

התמודדויות ומאבקים אישיים של גרנדה השפיעו על האלבום הרביעי והחמישי שלה; Sweetener (2018) וThank U, Next (2019), הראשון זכה בפרס הגראמי לאלבום הפופ הטוב ביותר, בעוד שהאחרון שבר מספר שיאי סטרימינג והיה מועמד לאלבום השנה, גרף שני שירים במקום הראשון של מצעד הבילבורד הוט 100 עם שיר הנושא שלו ו-"7 Rings", והפך את גרנדה לאמן הסולו הראשון שכובש בו-זמנית את שלושת המקומות הראשונים במצעד, והראשונה מאז הביטלס, היא שברה את שיא מספר השירים הרב ביותר אשר הגיעו למקום הראשון בשבוע הבכורה שלהם בתולדות המצעד עם שיר הנושא של אלבומה השישי, "Positions" (2020), ושיתופי הפעולה "Stuck with U" עם ג'סטין ביבר ו-"Rain on Me" עם ליידי גאגא, כאשר האחרון שבהם זכה בפרס הגראמי עבור צמד הפופ/הופעת הפופ הטובה ביותר. גרנדה נשענה על מוזיקת דאנס באלבומה השביעי, "Eternal Sunshine" (2024) שהניב את הסינגלים "Yes, And?" ו"We Can't Be Friends (Wait for Your Love)", כאשר גם שניהם הגיעו לצמרת המצעד.

בנוסף לקריירה המוזיקלית לקחה חלק בסרט הקולנוע הסאטירי פוליטית אל תסתכלו למעלה (2021), ותככב בתור גלינדה בעיבוד הקולנועי של המחזמר Wicked.

עם מכירות של למעלה מ-100 מיליון אלבומים וסינגלים היא אחת מהזמרות הנמכרות ביותר בכל הזמנים, ששת האלבומים הראשונים שלה הגיעו למעמד של אלבום פלטינה ומעלה בארצות הברית, היא נכנסה לרשימת 100 האנשים המשפיעים ביותר בעולם לשנים 2016 ו-2019, הייתה לזמרת המרוויחה ביותר לשנת 2020 לפי מגזין ״פורבס״, לאחר שצברה מעל למאה מיליארד השמעות (נכון ל-2024) בספוטיפיי, גרנדה היא האמנית הנשית המושמעת ביותר בשנות ה-2010 והשנייה בכל הזמנים לאחר טיילור סוויפט, והיא הזמרת עם מספר הרב ביותר של שירים אשר עברו את רף המיליארד השמעות, עם 14 שירים. מחוץ למוזיקה ולקולנוע, גרנדה עבדה עם ארגוני צדקה רבים, היא ידועה בתמיכה הרבה שלה בקהילת הלהט"ב, ובנוסף לכך היא תומכת למען זכויות בעלי חיים, בריאות נפשית ושוויון מגדרי וגזעי. בין המיזמים העסקיים שלה נמנים R.E.M. Beauty, מותג קוסמטיקה שהושק בשנת 2021, ומותג בישום שהרוויח יותר ממיליארד דולר במכירות קמעונאיות עולמיות.

עד כמה פופולרי חיפוש : "אריאנה גרנדה" בישראל

2,000+ (חיפושים)
מָקוֹר

תאור הנושא על ידי ויקיפדיהכותרות וחדשות על ידי חדשות גוגלגרף טרנדים על ידי גוגל טרנדס

כתבות קשורות

כתיבת תגובה

Back to top button