חדשות היום

קייטי פרי

כל החדשות על "קייטי פרי"

מה אנחנו יודעים על קייטי פרי

קת'רין אליזבת' הדסון (באנגלית: Katheryn Elizabeth Hudson; נולדה ב-25 באוקטובר 1984), הידועה בשם הבמה קייטי פרי (Katy Perry), היא זמרת, פזמונאית, אשת עסקים ושחקנית אמריקאית. פרי משמשת כשגרירת כבוד של קרן החירום הבינלאומית של האומות המאוחדות לילדים, ופועלת בשיתוף קרנות צדקה שונות.

ב-2001 הוציאה את אלבום הבכורה שלה, Katy Hudson, אשר לא הצליח מבחינה מסחרית. פרי עברה ללוס אנג'לס בשנה שלאחר מכן כדי להיכנס למיינסטרים לאחר שרד היל הפסיקה את פעילותה, ולאחר מכן החלה לעבוד עם מפיקים מפורסמים בהם ניתן למנות את מקס מרטין ודוקטור לוק, לאחר שאימצה את שם הבמה שלה קייטי פרי (אשר נלקח משם הנעורים של אמה), עזבה את חברות התקליטים קולומביה רקורדס ו-The Island Def Jam Music Group בהם הייתה חתומה עד מרץ 2007. באפריל 2007, פרי חתמה על חוזה תקליטים עם חברת התקליטים קפיטול רקורדס.

פרי פרחה לתהילה כבר בשנת 2008 עם אלבום האולפן השני שלה, One of the Boys, המכיל בתוכו שירי פופ ורוק והנפיק את שני שיריה המוצלחים "I Kissed a Girl", שהגיע למקום הראשון במצעד בילבורד הוט 100 ו-"Hot n Cold" שהגיע למקום השלישי. לאחר מכן הוציאה שלושה אלבומי אולפן נוספים כאשר כולם הגיעו לראש המצעד בילבורד 200 שבארצות הברית, אלבום האולפן השלישי שלה Teenage Dream ‏(2010‏) הכיל בתוכו את סוגת הדיסקו והפופ, וזיכה אותה בשתי מועמדויות עבור פרס הגראמי לאלבום השנה, ולאלבום הפופ הווקאלי הטוב ביותר. והנפיק את חמשת הסינגלים שהגיעו לראש המצעדים גם כן בארצות הברית במצעד בילבורד הוט 100, "California Gurls", ‏"Teenage Dream", ‏"Firework", ‏"E.T", ‏"Last Friday Night (T.G.I.F.)" שהפכו לחמשת השירים המצליחים ביותר בעשור השני של המאה ה-21. האלבום הפך אותה לאישה הראשונה ולאמן השני יחד עם הזמר האמריקאי מייקל ג'קסון עם אלבומו Bad, שמנפיקה חמישה סינגלים מאותו אלבום אשר מגיעים לראש המצעד. אלבום הנעקב שלה, Prism ‏(2013) הוא אלבום נושא מפרידתה, ומשלבת אלמנטים של פופ וריקודים יחד עם נושאים של השתקפות עצמית, חיי יום יום ומערכות יחסים. יחד עם הקליפים הנלווים לשירים "Roar" ו-"Dark Horse" אשר טיפסו לראש המצעדים ברחבי העולם, פרי נהפכה לאמן הראשון אשר יש לה מספר קליפים המגיעים למיליארד צפיות ב-‏Vevo. ‏‏Witness ‏(2017) אלבום האולפן הבא של פרי מכיל בתוכו את הז'אנר סינת'פופ, ומשלב בתוכו נושאים רבים כגון: גאולה, ונושאים פוליטיים אחרים. אלבום האולפן השישי שלה Smile ‏(2020) יצא כאלבום הפתעה הראשון של פרי לאחר יותר משלוש שנים שבהם לא עסקה במוזיקה. מבחינה מסחרית, אלבום זה לא צלח את ההצלחה כמו שאר אלבומיה הקודמים של פרי.

היא נחשבת לאחת מהאמנים הנמכרים ביותר לאחר שמכרה מעל 23 מיליון אלבומים ו-100 מיליון סינגלים ברחבי העולם. לפרי ישנם תשעה סינגלים שכבשו את פסגת מצעד הבילבורד הוט 100. הישגיה כוללים חמישה פרסי המוזיקה האמריקאית, פרס המוזיקה הבריטית, ארבעה שיאי גינס, שלוש עשרה מועמדויות לפרס גראמי, חמישה פרסי VMA, ושישה פרסי EMA מתוך 33 מועמדויות - מספר המועמדויות הגדול ביותר. בנוסף היא נכללה ברשימת פורבס של "הנשים המרוויחות ביותר במוזיקה", וברשימת "100 האנשים המשפיעים ביותר בעולם" מספר שנים ברציפות. פרי ידועה בקליפים המצליחים שלה, היא האישה הראשונה שהוציאה קליפ שנצפה יותר ממיליארד פעמים, והראשונה שהוציאה שני קליפים שנצפו יותר משלושה מיליארד פעמים.. מבחינה פילמוגרפית, היא הוציאה לאור את הסרט התיעודי שלה Katy Perry: Part of Me בשנת 2012, ודיבבה את דרדסית בשנת 2011 בסרט הדרדסים וגם בשנת 2013 בסרט ההמשך שלו. פרי בנוסף לזה החלה להיות שופטת בתוכנית הריאליטי אמריקן איידול החל משנת 2018.

עד כמה פופולרי חיפוש : "קייטי פרי" בישראל

1,000+ (חיפושים)
מָקוֹר

תאור הנושא על ידי ויקיפדיהכותרות וחדשות על ידי חדשות גוגלגרף טרנדים על ידי גוגל טרנדס

כתבות קשורות

כתיבת תגובה

Back to top button