חדשות היום

אודי אדירי – רץ ברשת

כל החדשות על "אודי אדירי"

מה אנחנו יודעים על אודי אדירי

אודי (אהוד) אדירי (נולד ב-19 בינואר 1977) הוא מנכ"ל משרד האנרגיה לשעבר.

אדירי גדל בהרצליה ולמד בתיכון הראשונים בעיר. החל את דרכו המקצועית במשרד ממשלתי בשנת 2005 עם הצטרפותו לאגף התקציבים במשרד האוצר. באוקטובר 2013 מונה לסגן הממונה על אגף התקציבים במשרד האוצר, האחראי לתחומי התשתיות והחליף את שאול מרידור בתפקיד. בנובמבר 2017 מונה למנכ"ל משרד האנרגיה.

במסגרת תפקידו ריכז את עבודת ועדת ששינסקי הראשונה לבחינת מדיניות התגמולים על גז טבעי ונפט וכן את ועדת ששינסקי השנייה לבחינת מדיניות תמלוגים ממשאבי טבע (למעט גז ונפט). בנוסף, עסק בעבודתו באוצר במתווה הגז, קידום החשמל הפרטי בישראל, רפורמה במשק המים לחקלאות, רפורמה בתחבורה הציבורית ובנמלים, גיבוש תוכנית החומש לחברה הבדואית וקידום תחרות בשוקי המזון הטרי.

בתקופת כהונתו פותח שדה הגז לוויתן וקודם חיבורם של שדות הגז כריש ותנין והוגבר השימוש בגז טבעי לחשמל ולתעשייה. בנוסף החל ייצוא נרחב של גז טבעי לירדן ולמצרים. כמו כן החל משנת 2020 עמד אדירי בראש צוות המשא ומתן לשיחות בין ישראל לבין לבנון לקביעת גבול המים הכלכליים ביניהם, שיחות אשר התקיימו בנקורה. בספטמבר 2022, כחודש לפני הבחירות לכנסת העשרים וחמש ולקראת חתימת ההסכם בין ישראל ללבנון, התפטר אדירי מתפקיד זה.

בשנים 2017–2020 היה אדירי אחראי גם על תחום משק המים (עד להקמת המשרד למשאבי מים), במסגרת זו קידם תוכנית להתמודדות עם הבצורת, רפורמה במקורות ועמד בראש ועדת בדיקה שמינה השר שטייניץ לבדיקת רמת המליחות במתקני ההתפלה.

לאחר פרוץ מלחמת חרבות ברזל, ביקש שר האוצר בצלאל סמוטריץ' למנות את אדירי כפרויקטור חירום שיתאם בין משרדי הממשלה. המינוי לא יצא לפועל עקב התנגדות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי.

ועידת התעשיה 2019: אודי אדירי

צילום: live4u.

כנס אלי הורביץ 2016, מושב ראשון- אודי אדירי, סגן הממונה על התקציבים, משרד האוצר

אודי אדירי מנכ"ל מ. האנרגיה לאחר עדות בייצוגית הגז בראיון בזק לאור-לי ברלב

אדירי: יש פרוטוקולים בוועדת היצוא החדשה ("ועדת אדירי") והם יפורסמו לציבור. אדירי התחמק מלתת תשובה אם יהיה שיתוף ציבור ראוי בעבודת הוועדה.

הוועידה הלאומית לאנרגיה - אודי אדירי

צילום: live4u.

אודי אדירי, סגן הממונה על התקציבים באוצר, על תיקון 27 לחוק המים

עד כמה פופולרי חיפוש : "אודי אדירי" בישראל

1,000+ (חיפושים)
מָקוֹר

תאור הנושא על ידי ויקיפדיהכותרות וחדשות על ידי חדשות גוגלגרף טרנדים על ידי גוגל טרנדס

כתבות קשורות

כתיבת תגובה

Back to top button