חדשות היום

ברזיל – חדשות

כל החדשות על "ברזיל"

מה אנחנו יודעים על ברזיל

הרפובליקה הפדרלית של ברזיל (בפורטוגזית: República Federativa do Brasil, נהגה: ברזיאוּ [bɾaˈziw]?‏) היא המדינה הגדולה ביותר בשטחה ובאוכלוסייתה בדרום אמריקה, חמישית בשטחה ושביעית באוכלוסייתה בעולם.

ברזיל חולשת על שטח גדול, בין מרכז היבשת לבין האוקיינוס האטלנטי; זו המדינה המזרחית ביותר ביבשת אמריקה. היא גובלת בעשר מדינות - למעשה בכל מדינות דרום אמריקה, מלבד אקוודור וצ'ילה. בדרום היא גובלת באורוגוואי, בדרום-מערב בארגנטינה, במערב בפרגוואי, בבוליביה ובפרו, בצפון-מערב בקולומביה, ובצפון בוונצואלה, בגיאנה, בסורינאם ובגיאנה הצרפתית.

בברזיל אדמות חקלאות פוריות וגם יערות גשם עצומים, אשר המפורסם שבהם הוא יער האמזונאס. ניצול אוצרות הטבע של המדינה והתיעוש הנרחב שהתפתח בה הפכו את ברזיל למעצמה כלכלית מובילה בדרום אמריקה ולמנהיגה אזורית. מדד הפיתוח האנושי של ברזיל הוא גבוה יחסית לשכנותיה, על אף הפערים החברתיים הניכרים השוררים בין שכבות החברה הברזילאית.

המדינה נקראת על שם עץ הברזיל (pau-brasil), שגדַל בה בשפע עד אמצע המאה ה-16 (כיום בסכנת הכחדה); ראשוני המתיישבים האירופאים העריכו אותו כמשאב טבע חשוב. שם העץ נגזר מן המילה "בראזה" (brasa), שפירושה בפורטוגזית "גחלת", בהשראת הגוון הכתום-אדום של ליבת גזע עץ הברזיל.

בראשיתה הייתה ברזיל קולוניה פורטוגלית, והשפה הרשמית בה היא פורטוגזית, בשונה מרוב ארצות אמריקה הלטינית, שבהן השפה העיקרית היא ספרדית.

בעוד האימפריה הספרדית באמריקה חולקה בין מדינות רבות, נשמרה אחדות האימפריה הפורטוגזית באמריקה תחת מדינת ענק אחת – ברזיל.

Brazil National Team Arrives in Qatar For The World Cup 2022

Brazil National Team Arrives in Qatar For The World Cup 2022 Liking the video or subscribing would help us a lot:) Thanks for ...

Brazil vs Germany 4-2 Hіghlіghts & All Goals 2022 HD

Brazil#Germany#neymar *** ANTI-PIRACY WARNING *** All rights reserved. This visual element is the Copyrighted Content of ...

ברזיל

ברזיל אני נמצא כרגע בארץ, בבידוד 5 ! בגלל המצב בחרתי לעזוב את אקוודור (איי גלאפגוס), ובנוסף יותר ויותר מדינות סוגרות את הגבולות שלהן.

ריו דה ז'נרו, ברזיל

ריו דה ז'נרו, ברזיל ברוכים הבאים לריו דה ז'נרו - אחת הערים היפות בעולם ! מאושר לחזור לדרכים ולהתחיל את המסע שלי בדרום/ מרכז אמריקה בעיר ...

עד כמה פופולרי חיפוש : "ברזיל" בישראל

1,000+ (חיפושים)
מָקוֹר

תאור הנושא על ידי ויקיפדיהכותרות וחדשות על ידי חדשות גוגלגרף טרנדים על ידי גוגל טרנדס

כתבות קשורות

כתיבת תגובה

Back to top button