חדשות היום

דאפט פאנק

כל החדשות על "דאפט פאנק"

מה אנחנו יודעים על דאפט פאנק

דאפט פּאנק (באנגלית: Daft Punk) היה צמד יוצרי מוזיקה אלקטרונית צרפתי שהוקם בשנת 1993 בפריז על ידי גי-מנואל דה הומם-קריסטו (Guy-Manuel de Homem-Christo) ותומא בנגלטר (Thomas Bangalter). הם זכו לפופולריות מוקדמת בסוף שנות ה-90 כחלק מתנועת ההאוס הצרפתי, ושילבו אלמנטים של מוזיקת האוס עם פאנק, דיסקו, טכנו, רוק וסינת'-פופ. הצמד זכה לשבחים ולהצלחה מסחרית עולמית נוספת בשנים שלאחר מכן, ונחשב כיום לאחד המופעים המשפיעים ביותר בהיסטוריה של מוזיקת הדאנס.

דאפט פאנק הוקם לאחר שלהקת האינדי רוק הקודם שלהם, דארלין', התפרקה. אלבום הבכורה שלהם, Homework, יצא לאור על ידי וירג'ין רקורדס ב-1997 וזכה לביקורות חיוביות, כשהוא מגובה בסינגלים "Around the World" ו-"Da Funk". החל מ-1999, דאפט פאנק אימצו פרסונות רובוטיות להופעות פומביות, עם קסדות, תלבושות וכפפות כדי להסוות את זהותם. הם מיעטו להופיע בתקשורת. הם נוהלו מ-1996 עד 2008 על ידי פדרו וינטר, ראש חברת התקליטים אד באנגר רקורדס.

האלבום השני של דאפט פאנק, Discovery, זכה להצלחה נוספת, עם הלהיטים "One More Time", "Digital Love" ו-"Harder, Better, Faster, Stronger". הוא הפך לבסיס לסרט האנימה, אינטרסטלה 5555, בפיקוחו של האמן היפני לייג'י מאטסומוטו. האלבום השלישי של דאפט פאנק, Human After All, קיבל ביקורות מעורבות, אם כי הסינגלים "Robot Rock" ו-"Technologic" זכו להצלחה בבריטניה. דאפט פאנק ביימו את סרט המדע הבדיוני האוונגרדי, "אלקטרומה", שיצא לאקרנים ב-2006. הם יצאו לסיבוב הופעות בשנים 2006 ו-2007 והוציאו את אלבום ההופעה החיה Alive 2007, שזכה בפרס גראמי לאלבום הדאנס/אלקטרוני הטוב ביותר. סיבוב ההופעות זוכה לפופולריות של מוזיקת הדאנס בצפון אמריקה. דאפט פאנק הלחינו את הפסקול לסרט "טרון: המורשת" משנת 2010.

ב-2013, דאפט פאנק עזבו את וירג'ין לטובת קולומביה רקורדס והוציאו את אלבומם הרביעי והאחרון, Random Access Memories, שזכה לשבחים. הסינגל המוביל, "Get Lucky", הגיע לעשירייה הראשונה במצעדים של 27 מדינות. Random Access Memories זכה בחמישה פרסי גראמי ב-2014, כולל אלבום השנה ותקליט השנה עבור "Get Lucky". ב-2016, דאפט פאנק הגיעו למקום הראשון היחיד שלהם בבילבורד הוט 100 עם "Starboy", שיתוף פעולה עם דה ויקנד. ב-2015, מגזין הרולינג סטון דירג אותם במקום ה-12 ברשימת הצמד המוזיקלי הגדול בכל הזמנים. הם הודיעו על פרידתם בשנת 2021.

עד כמה פופולרי חיפוש : "דאפט פאנק" בישראל

2,000+ (חיפושים)
מָקוֹר

תאור הנושא על ידי ויקיפדיהכותרות וחדשות על ידי חדשות גוגלגרף טרנדים על ידי גוגל טרנדס

כתבות קשורות

כתיבת תגובה

Back to top button