חדשות היום

SpaceX – רץ ברשת

כל החדשות על "SpaceX"

מה אנחנו יודעים על SpaceX

SpaceX (ובשמה המלא: Space Exploration Technologies Corporation) היא חברה אמריקאית, המפעילה שירותי שיגור לחלל ומייצרת חלליות מטען וחלליות מאוישות.

החברה נוסדה ב־2002 על ידי היזם אילון מאסק, ממייסדי PayPal וטסלה מוטורס. היא פיתחה את המשגרים פאלקון 1, פאלקון 9 ופאלקון כבד, אשר תוכננו כך שיהיה אפשר לעשות בהם שימוש חוזר. החברה גם פיתחה את חללית המטען דרגון 1.0 ואת אחותה המאוישת דרגון 2, הראשונה טסה לחלל למעלה מ־20 פעמים והשנייה מטיסה אסטרונאוטים מאז 2020.

ספייס אקס היא החברה המובילה כיום בתעשיית השיגורים לחלל. היא המתקדמת מכל החברות המתחרות בתחומה, ואף השאירה מאחור את סוכנויות החלל המובילות, לרבות נאס"א עתירת הניסיון והמשאבים ורוסקוסמוס. הובלה זו מתבטאת בתחומים רבים: היא הראשונה (ונכון ל-2021 היחידה) שהצליחה להנחית שלב־ראשון של טיל במדויק ולהשתמש בו שוב לשיגור, היא מפעילה את הטיל החזק ביותר כיום (פאלקון כבד). מחירי השיגור שלה נמוכים ממחירי השיגור של כמעט כל הרקטות האחרות הקיימות כיום, והיא הזולה ביותר במחיר לק"ג מטען. ספייס אקס היא יצרנית המשגרים הגדולה בעולם עם 61 שיגורים במהלך 2022.

במאי 2020, ספייס אקס שיגרה את משימת SpaceX Demo-2 ושלחה זוג אסטרונאוטים לתחנת החלל הבינלאומית באמצעות החללית דרגון 2, בכך הייתה לחברה הפרטית הראשונה שמשגרת בהצלחה חללית מאוישת, 8 שנים קודם לכן במאי 2012 היא שלחה לראשונה מטען על גבי דרגון 1.0 לאותו יעד.

פרויקטים עתידיים של החברה כוללים את חללית הענק סטארשיפ.

שוויה נאמד באוקטובר 2021 בכ־100 מיליארד דולר. החברה מפעילה אלפי לוויני אינטרנט בשם "STARLINK", ונכון לאפריל 2024 לה למעלה מ-5,600 לוויינים פעילים, ויותר מ-2.6 מיליון לקוחות לשירותי אינטרנט מבוססי חלל.

מטה החברה נמצא בקליפורניה. נמל החלל של החברה (שבו יש לחברה שני מתקני שיגור) שוכן בכף קנוורל, נמל נוסף, שבשטחו גם מתקני ייצור, ממוקם בבּוֹקַה צִ'יקַה, טקסס. מתקן הניסוי של מנועי הרפטור ממוקם במקגרגור בטקסס.

עד כמה פופולרי חיפוש : "SpaceX" בישראל

1,000+ (חיפושים)
מָקוֹר

תאור הנושא על ידי ויקיפדיהכותרות וחדשות על ידי חדשות גוגלגרף טרנדים על ידי גוגל טרנדס

כתבות קשורות

כתיבת תגובה

Back to top button