חדשות היום

חדשות היום:  ריהאנה

כל החדשות על "ריהאנה"

מה אנחנו יודעים על ריהאנה

רובין ריהאנה פנטי (באנגלית: Robyn Rihanna Fenty; נולדה ב-20 בפברואר 1988) היא זמרת-יוצרת, שחקנית, אשת עסקים ודיפלומטית מברבדוס, שגדלה בבירתה ברידג'טאון. הקריירה המוזיקלית שלה החלה כשפגשה את המפיק המוזיקלי אוון רוג'רס ב-2003 והקליטה קלטות דמו תחת הדרכתו, שבסופו של דבר הגיעו לראפר ג'יי-זי שהחליט לקחת אותה תחת חסותו.

מאז תחילת הקריירה שלה הוציאה ריהאנה שמונה אלבומים. כולם כיכבו בעשירייה הפותחת במצעד האלבומים האמריקאי בילבורד 200, ארבעה מתוכם הגיעו למעמד פלטינה, ובזאת הוכרה ריהאנה כאייקון פופ. 14 משיריה הגיעו למקום הראשון במצעד הפזמונים האמריקאי בילבורד הוט 100, ובכך היא מיקמה את עצמה במקום השלישי ברשימת אמני הסולו עם הכי הרבה שירים בצמרת המצעד וגם הפכה לאמנית הצעירה ביותר שעשתה זאת. היא נחשבת לאחד מהאמנים הנמכרים ביותר בכל הזמנים; אלבומיה ושיריה נמכרו בכ-250 מיליון עותקים ברחבי העולם, מה שהופך אותה גם לאמנית הדיגיטלית הנמכרת ביותר בכל הזמנים. רבים משיריה מדורגים בין השירים הנמכרים ביותר בכל הזמנים.

בשנת 2011 הגיעו עשרה משיריה לצמרת מצעד הבילבורד הוט 100 והיא הייתה לאמנית הצעירה ביותר לעשות זאת. נכון להיום היא האמנית השנייה בהיסטוריה שצברה הכי הרבה שבועות במקום הראשון במצעד זה (61 שבועות), שנייה למריה קארי (78 שבועות). ב-2012 דירג מגזין "פורבס" את ריהאנה כידוענית הרביעית המשפיעה של השנה, עם רווח של 53 מיליון דולר בין מאי 2011 למאי 2012. באותה שנה, הכריז "טיים מגזין" על ריהאנה כאחת מ-100 האנשים המשפיעים ביותר בעולם. בשנת 2013 דירג מגזין "בילבורד" את ריהאנה ברשימת "100 האמנים המצליחים ביותר בעשור הראשון של המאה ה-21" ולאמנית המצליחה ביותר בעשור השני של המאה ה-21. ב-2014, הוצגה ריהאנה עם פרס אייקון האופנה על מפעל החיים ממועצת מעצבי האופנה של אמריקה, פרס מיוחד השמור לאדם שסגנונה הפך להשפעה משמעותית על התרבות הפופולרית על במה בינלאומית. באותה השנה נודע כי ריהאנה דורגה במקום ה-8 ברשימת "100 האנשים המשפיעים ביותר" של מגזין "פורבס", עם רווח של 48 מיליון דולר בין יוני 2013 ליוני 2014, מה ששם אותה במקום ה-4 ברשימת "הנשים המשפיעות ביותר" ובאותו מקום גם ברשימת "המוזיקאים המשפיעים ביותר".

ריהאנה זכתה בפרסים רבים, הבולטים מתוכם: 8 פרסי גראמי, 12 פרסי AMA, ארבעה פרסי VMA, ארבעה פרסי EMA, חמישה שיאי גינס, 8 פרסי בחירת הקהל, 3 פרסי מוזיקה העולמית ו-12 פרסי בילבורד. בטקס פרסי המוזיקה האמריקאית של שנת 2013, זכתה ריהאנה בפרס "אייקון" הראשון בהיסטוריה של הטקס, פרס אשר ניתן לאמן שתרם רבות לתעשיית המוזיקה, ובטקס פרסי המוזיקה של MTV של שנת 2016 היא זכתה בפרס מפעל חיים על שם מייקל ג'קסון. בנוסף זכתה ביוני 2014 בפרס אייקון מטעם מועצת מעצבי האופנה בטקס פרסי האופנה. בשנת 2015 שברה את שיא ההורדות הדיגיטליות החוקיות עם 100 מיליון הורדות והייתה לאמן הראשון בהיסטוריה לעשות זאת.

ריהאנה הוכרזה כ"האדם ההומניטרי של השנה" מטעם אוניברסיטת הרווארד, ועל ידי קרן הרווארד בשנת 2017.

בשנת 2018 ריהאנה התמנתה כשגרירה מטעם ממשלת ברבדוס, בתחום קידום החינוך, התיירות וההשקעות.

עד כמה פופולרי חיפוש : "ריהאנה" בישראל

2,000+ (חיפושים)
מָקוֹר

תאור הנושא על ידי ויקיפדיהכותרות וחדשות על ידי חדשות גוגלגרף טרנדים על ידי גוגל טרנדס

כתבות קשורות

כתיבת תגובה

Back to top button