Site icon חדשות כלכלה היום: בארץ ובעולם

כל החדשות על ארמניה

כל החדשות על "ארמניה"

מה אנחנו יודעים על ארמניה

רֶפּוּבְּלִיקַת אַרְמֶנְיָה (בארמנית: Հայաստանի Հանրապետություն, הָיַסְטָנִי הַנְרָפֵּטוּתְיוּן) היא מדינה השוכנת בדרום-קווקז באירואסיה, בין הים השחור והים הכספי. על-אף מיקומה הגאוגרפי, קשורה ארמניה מבחינה היסטורית, תרבותית ופוליטית למדינות אירופה. היא גובלת בטורקיה, בגאורגיה, באזרבייג'ן ובאיראן, בנוסף לארמניה יש מובלעת על הגבול האזרי בשם ארטסוושן הנשלטת דה פקטו על ידי אזרבייג'ן. בעברה היא הייתה חלק מברית המועצות והפכה למדינה עצמאית ב-21 בדצמבר 1991.

האומה הארמנית התפתחה בימי קדם בסביבות האלף ה-2 לפנה"ס, בעוד הממלכה הארמנית הראשונה, אוררטו, נוסדה במאה ה-9 לפנה"ס. האזור הגאוגרפי המכונה רמת ארמניה סובב את ימת ואן וגובל בכורדיסטן, אסיה הקטנה, הרי זגרוס ורכס הקווקז הקטן. שיא התפרשותה הטריטוריאלית של הממלכה הארמנית הגיע בתקופת מלכות טיגראנס הגדול במאה ה-1 לפנה"ס. ארמניה הייתה האומה הראשונה שקיבלה את הנצרות כדתה הראשית, והתפתח בה בפרט זרם הכנסייה האפוסטולית הארמנית. קהילה ארמנית נרחבת עברה לקיליקיה, בעיקר עקב בריחה מהשושלת הסלג'וקית, ובעת מסעי הצלב הוקמה ממלכת קיליקיה הארמנית. במהלך העת החדשה המוקדמת הייתה האומה הארמנית מחולקת בין מזרח תחת שלטון פרסי ומערב תחת שלטון עות'מאני. בעקבות מלחמות רוסיה–פרס ארמניה המזרחית נכבשה בידי האימפריה הרוסית. במהלך מלחמת העולם הראשונה רשויות השלטון באימפריה העות'מאנית הוציאו לפועל את רצח העם הארמני שעלה בחייהם של בערך 1.5 מיליון ארמנים. לאחר ההפסד לרפובליקה הטורקית, ארמניה נגררה לתוך מלחמת האזרחים ברוסיה כאשר הצבא האדום כבש אותה וסיפח אותה לתוך ברית המועצות. עצמאותה של ארמניה שבה לידיה עם התפרקות ברית המועצות ב-1991. עם השגת העצמאות נכנסה ארמניה למאבק ממושך עם שכנתה אזרבייג'ן על השליטה בחבל נגורנו קרבאך, שגרר את שתי המדינות למלחמה ראשונה בשנות ה-1990, מלחמה שנייה ב-2020, ומלחמה שלישית ב-2023 בה כבשה אזרבג'יין את החבל. בגלל המאבק, ארמניה אינה מוכרת על ידי מדינה אחת, פקיסטן, אשר תומכת באופן מלא בצדה של אזרבייג'ן. ארמניה היא, מאז 1991, מדינת לאום דמוקרטית.

ארמניה 2021

טיול על קצה הקסקס בארמניה בטווח עד 50 קמ מירוואן מדריך הטיול נארק גבריאליאן Narek gavrielian.

ארמניה - המדריך לתייר בגלקסיה - אשת טורס

זה רק על קצה המזלג. כדי לחוות את ארמניה כמו שצריך, כדאי לקחת טיול מאורגן עם אשת טורס.

נעים להכיר- ארמניה - בואו להכיר את ארמניה

צפו בסרטון עם משתתפי הטיולים שלנו במאי ויוני 2021 טיול 5 כוכבים לארמניה VIP זכויות יוצרים ארמניה תעופה ותיירות מקב' טרה מדיה.

ארמניה תעופה ותיירות קבוצת טרה מדיה

טיול 5 כוכבים במסלול VIP , ארמניה תעוופה ותיירות מקב' טרה מדיה.

עד כמה פופולרי חיפוש : "ארמניה" בישראל

2,000+ (חיפושים)
מָקוֹר

תאור הנושא על ידי ויקיפדיהכותרות וחדשות על ידי חדשות גוגלגרף טרנדים על ידי גוגל טרנדס

Exit mobile version